امنیت شما همراه با زیبایی و کیفیت هنر ماست

مقایسه درب معمولی و ضدسرقت، هر آن‌چه که باید دانست

آیا قصد دارید در خانه و یا محل کار خود درب نصب کنید؟  در این مقاله در مورد مقایسه درب معمولی و ضدسرقت برای شما صحبت کرده ایم.

شاید شما هم در حال اضافه کردن این اجزای ساختمان به عنوان بخشی از پروژه بازسازی  هستید. شاید هم ساختمان محل زندگی و یا کار شما نیاز به تعویض درب شکسته داشته باشد. پس ممکن است، برای شما سوالات مهمی پیش آید. یکی از این سوالات مقایسه درب معمولی و ضدسرقتاست. در این مقاله فروشگاه آداک سعی کرده تا راجع به این موضوع توضیحاتی را ارائه دهد، پس با ما همراه شوید.

مقایسه درب معمولی و ضدسرقت

در ابتدا بهتر است، اطلاع داشته باشید که هر کدام از آن‌ها از بدنه و متریال‌های مختلفی ساخته شده‌اند. اگر بخواهیم به متریال‌ها اشاره کنیم. باید گفت چهارچوب درب معمولی از چوب در جنس‌های مختلف و ام دی اف، اما چهارچوب ضدسرقت از فلز با روکش چوبی ساخته می‌شود.

تفاوت بارز دیگری که بین این دو دیده می‌شد به رنگ بر می‌گردد. لازم است بدانید که فرایند رنگ‌آمیزی درب‌های معمولی بسیار راحت و آسان است. به طوری‌که سطح چوب، با رنگ پلی‌استر پوشانده می‌شود. اما فرایند رنگ کردن جنس فلز دشوار خواهد بود. همچنین در موارد مکان‌های نصب نیز بسیار تفاوت دارد.

مطالعه بیشتر: برا کسب اطلاعات درباره ی قفل های هوشمند وارد لینک شوید

در بیشتر مواقع در اتاق خواب‌های منازل و یا اتاق محل کار درب‌های معمولی، نصب می‌شوند. از بارزترین تفاوت دیگر قیمت است. به طور قطع، جنس فلز در مقایسه با چوب بسیار گران‌تر است. اما همیشه زیبایی حرف اول را می‌زند که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند. تعداد لولاهای به کار رفته و وزن هر کدام نیز بسیار متفاوت است.

اگر دقت داشته باشید، حتماً متوجه خواهید شد که در درب معمولی فضای خالی و باز، هر چند بسیار کم  قابل مشاهده است.

مزایا و معایب درب‌های معمولی

حال که با تفاوت این دو درب آشنا شدید. شاید تصمیم داشته باشید تا از درب معمولی استفاده کنید. پس فروشگاه آداک درب، مزایا و معایب را توضیح می‌دهد.

  • یکی از این مزایا جذابیت و زیبایی است. به دلیل آن‌که درب معمولی از جنس چوب ساخته می‌شود، زیبایی و جذابیت منحصر به فردی دارد.
  • از مزیت بارز دیگر طرح، نقش و اندازه است. جنس چوب باعث می‌شود تا اندازه و سایز دل‌خواه را با هر طرح و نقشی که دوست دارید، سفارش دهید.
  • اما یکی از معایب آن امنیت کم آن است. به همین خاطر، پیشنهاد می‌شود فقط برای اتاق خواب و یا کار استفاد شود.
  • با جنس چوبی که دارد، مقاومت آن در مقایسه با فلز بسیار کم‌تر است. به طوری که بدون هیچ مشکلی و بسیار راحت باز می‌شود.
  • رطوبت نیز از معایب دیگر آن است. به دلیل آن‌که بسیار راحت،  جنس چوب رطوبت را به خود جذب می‌کند.
  • بهتر است کمتر استفاده شود تا به محیط زیست آسیبی وارد نکند.
  • قفل‌های به کار رفته در درب‌های معمولی، به هیچ عنوان پیچیده و سخت نیستند.
  • به طور معمول ساخت آن‌ها بسیار راحت و به ابزار و یا تکنولوژی پیشرفته نیازی ندارد.
  • ضخامت بسیار کمی دارد.
  • به هیچ عنوان نمی‌توان در دور تا دور آن از زه‌های پلاستیکی استفاده کرد.

ابعاد استاندارد لنگه درب معمولی و چهارچوب

اجزای هر ساختمانی،  مطابق با استانداردهای تعریف شده ساخته می‌شود. پس با وجود این‌که درب معمولی در هر سایزی قابل ساخت است، اما استاندارد بودن آن را نباید فراموش کرد. در حقیقت می‌توان گفت مهم‌ترین مسئله درب‌های معمولی، سایز استاندارد لنگه و چهارچوب است. پس توصیه می‌شود از این اندازه‌ها اطلاع داشته باشید تا در زمان انتخاب دچار اشتباه نشوید.

اولین و و مناسب‌ترین سایز استاندارد در عرض 90 با ارتفاع 210 سانتی‌متری است که بیشتر برای اتاق اداره و یا خواب استفاده می‌شود. با این حال در برخی مواقع سایز کوچک‌تر نیز وجود دارد که عرض 80 در ارتفاع 210 سانتی‌متری می‌شود که بیشتر برای سرویس‌های بهداشتی قابل نصب است.

لازم به ذکر است که این ابعاد به صورت پشت تا پشت چهارچوب هستند. اما نحوه محاسبه نیز بسیار اهمیت دارد که به طور خلاصه فروشگاه آداک درب توضیح خواهد داد. بدین روش که ارتفاع چهارچوب 216 سانتی‌متر است و 6 سانتی‌متر از زیر سطح کف تمام شده در نظر گرفته می‌شود.

برای اطلاع بیشتر و دقیقتر از اندازه های استاندارد درب ها مقاله ی اندازه استاندارد انواع درب را مطالعه بفرمایید.

جمع‌بندی نهایی

در این مقاله فروشگاه آداک درب سعی داشت تا مقایسه درب معمولی و ضدسرقت را به طور خلاصه شرح دهد.  با این حال هر کدام از این مدل‌ها کاربرد خاص خود را دارند، پس در مکان‌های مختلفی قابل نصب و استفاده هستند.

اشتراک گذاری

Set your categories menu in Theme Settings -> Header -> Menu -> Mobile menu (categories)
Create your first navigation menu here
سبد خرید
Start typing to see posts you are looking for.